Przewodnik po systemie SCR
SCR, selektywną redukcja katalityczna (Selective Catalytic Reduction) wykorzystuje katalizator do reakcji, w których biorą udział zawarte w spalinach tlenki NOx, przekształcając je w nieszkodliwą wodę i azot, będące naturalnymi składnikami atmosfery.
Aby osiągnąć ten cel, metoda ta wykorzystuje system obróbki końcowej, w którym do spalin dodaje się substancję Diesel Exhaust Fluid (DEF)/AdBlue, bezbarwną i nietoksyczną mieszaninę wody i mocznika.
Cały system zarządzany jest przez zespół sterowania dawkowaniem - Dosing Central Unit (DCU), który jest zintegrowany z modułem zasilania i używa czujnika do monitorowania spalin. Zespół DCU odbiera tę informację i wykorzystuje ją do wyliczenia dokładnej ilości płynu DEF/AdBlue, która musi być dodana do mieszanki.
Działanie systemu SCR ma miejsce na zewnątrz silnika, co pozwala projektantom silnika zoptymalizować proces spalania w celu zmniejszenia zawartości cząstek stałych PM. To nie wszystko co można powiedzieć na temat gwarantowanej, doskonałej wydajności dzięki takim funkcjom jak Engine Power Management (sterowanie mocą silnika).
Relacja z Sitna
07.07.2017
Inwentaryzacja
10.11.2021